Öland baby!

Öland - Sveriges solsäkraste plats? Det må så vara, men inte när när jag, min vän och mina föräldrar bosätter oss där i några dagar. Jag var extremt taggad över att glida runt på stranden i bikini, bli superbrun och bada hela tiden. Men icke! Nog gick jag i shorts, men till det hade ja en stickad varm tröja till. Vi badade två gånger, första gången var det fort i och fort ur det iskalla vattnet! Andra gången, på Böda Strand, var det också plågsamt kallt men där fanns det maneter som vi sysselsatte oss med att fånga och hålla i, då glömdes kylan liksom bort ett tag!
 
Trots extrema håret-flyger-åt-alla-håll-vindar och småmulen himel var det en bra kort-semester! Rekomenderar alla att åka till Öland!
 
Det första jag gjorde när jag satte mig på kamelen var att ropa: "Mamma!! Pucklarna är jättevarma och mjuka!". Det lilla barnet i mig vaknade haha!
 
The many gorgeous faces of Miss Camel.
 
Alla andra åker till Spanien, Grekland och andra varma platser när man kan åka till Öland. Att åka till Öland är, nästan, lika exotiskt som en utlandssemester!
Vi...
... red på kameler.
... såg vilda sälar.
... tämjde maneter.
... klappade köttätande kaninungar.
 
 
Låt dig inte luras av dess storlek, underbart mjuka och mysiga päls eller av det faktum att det är en liten urgullig kaninunge! 'Cause it will bite ya! Or bite ya mama!
 
Min fina vän.
Mitt... fina jag!
 
Hejdå!


Kommentarer
Koffe

ojoj, köttätande kaniner! inget som jag skulle bli biten av direkt.

Svar: Nej verkligen inte, farliga varelser att handskas med!
None None

2012-08-19 @ 23:54:37
URL: http://fotokoffe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0